25 april 2012

Besvikelsen

Vi råkade precis tvätta min klocka. Jag älskar min klocka! Det var en billig skitklocka med trasigt fejkläderarmband men jag älskade den ändå. Jag tror det var Henriks fel. Det var han som stoppade i tvätten i maskinen och själv har jag aldrig förut tvättat något som inte ska tvättas, utom möjligen någon enstaka pappersbit. Jag gillar att ha klocka på jobbet. Jag har kollat på internet efter en ny men alla är så dyra och komplicerade. Jag vill bara ha en enkel överdimensionerad med siffror. Som min gamla. Fast gärna med ett otrasigt armband. Jag har fortfarande en röd digital plastklocka samt en finklocka men jag vet inte om någon av dem funkar för jag använder dem aldrig. Sen har jag ett par fickur också och en halsbandsklocka. De kan man dra upp. Kanske ska testa det.

Nu står han stilla. Kommer aldrig gå igen.

Bonusinfo: hittade en bok om skor igår när jag satte upp böcker. Vet ni när Converse Allstars lanserades? 1917. Det skulle man inte kunna tro. Snygga också ju.

2 kommentarer:

Hanna W sa...

Jag tvättade min iPod en gång. Den fungerade faktiskt igen efter lite torktid. Håller tummarna för att klockan tar sitt förnuft till fånga!

Kristin sa...

Alltså det där pappret med siffror är helt uppblött så jag tror inte det tyvärr :(