23 april 2012

Frida

Häromdagen gjorde jag något helt nytt. Något totalt banbrytande, gränsöverskridande, trendsättande. Jag gick till en affär och köpte en CD-skiva! Jag tror inte jag har gjort det sedan jag bodde i Växjö faktiskt. Jag beställde några gånger från Ginza medan jag bodde här i Malmö, men det måste varit en sisådär 8-9 år sedan. 

Det var Frida Hyvönens nya; To the soul. Den släpptes för bara någon vecka sedan och den fanns inte att få tag i på något sätt på internet förutom genom iTunes och jag hatar iTunes. Jag vägrar besudla min fina dator med detta program från helvetet. Så jag fick ju säkert betala en massa mer i affären men det är det värt. Jag skaffar aldrig iTunes! Sen kan man ju såklart lyssna på skivan på Spotify men jag vill äga! Och jag kan inte lyssna på Spotify när jag åker till jobbet och den tiden är min allra största källa till musiklyssnande. Så detta var enda sättet. Jag måste ju hinna lyssna in mig innan konserten den 5 maj.

Inga kommentarer: