22 juni 2011

Limbo

Det är så hemskt när man kommer hem och upptäcker att målaren har ockuperat tre hela rum. Vardagsrummet och köket är det värsta. Vad ska man göra när man inte kan hänga i vardagsrummet eller köket? Gå och lägga sig? Och Henrik är inte hemma. Han skriver massa kryptiska sms till mig men jag förstår inte vad han menar. Jag är för hungrig. Varför är han inte hemma och ger mig mat? Varför gick han och åt ute med Erik utan att kolla om jag ville ha? Varför köpte han bara midsommaralkohol på Systemet till sig själv? Och vilka är dessa "vi" som ska till Carro och Christian klockan 19? Inte kan det vara jag iallafall. Jag sitter ju här. Det är jag iallafall tämligen säker på. Jag kan inte tänka klart. Är så himla hungrig. Varför får jag ingen mat? Vad ska jag göra nu? Vet inte hur jag ska lösa detta. Jag är fast i limbo.

Inga kommentarer: