29 juni 2011

Kamulåså

Idag har vart en hektisk dag. Iallafall halva för vi sov ganska länge. Målaren blev ÄNTLIGEN klar med våra fönsterkarmar. Det har varit lite jobbigt att ha honom här. I torsdags försvann han så himla tidigt så jag visste inte om han skulle komma tillbaka eller inte och jag behövde gå ut på stan och fixa lite grejer. Så då ringde jag honom för att fråga. Första gången gav han mig en upptagetton, andra gången svarade han och när jag framfört mitt ärende sa han typ: ää faugerööö. Klick. Han är dansk. Och tydligen inte så trevlig. Så då gick jag ut och låste dörren så han inte kunde komma in igen. Ha! Nu tänker väl ni att jag var dum eftersom det bara kommer ta längre tid för honom att göra klart då men jag tror faktiskt han hade åkt hem för dagen. 

Resten av dagen har vi ägnat åt att storstäda, tvätta, hjälpa Gabbi att flytta samt planera, förbereda och packa inför Roskilde. Vi tar med oss bilen Anna och åker imorgon bitti. Vi blev fem personer till slut. Carro bland annat jippi! Christian hade köpt en Arvikabiljett och när det blev inställt bestämde Roskildefestivalen att alla med Arvikabiljett får komma in på Roskilde istället. 700 spänn istället för 2000. Men Christian fick inte ledigt så då tog Carro biljetten istället. Sweeeet! Nu slipper jag vara ensam med tre sunkiga killar haha. 

Inga kommentarer: