16 juni 2011

Hänt i veckan

  • I fredags var vi på studentfest i Växjö. Min yngsta lillasyster har således gått ut gymnasiet och blivit stor. I sommar ska hon jobba som vaktmästare. 
  • I lördags när vi kom hem till Malmö grillade vi hos Erik och Pernilla och sen gick vi på replokalsspelning med Unicorn Bronco. Efteråt följde Carro och jag med och tog en öl på Nobes och som avslutning gick vi hem till trummisen på lite efterfest. 
  • I söndags fick Henrik gå upp tidigt för han skulle bli klippt i en klassisk herrfrisyr av Karolina på Scandinavian Hair Academy. Hon skulle göra de omtalade sex vågorna. Tyvärr fick jag aldrig se riktigt hur det blev för alla domarna pillade för mycket på det så det förstördes innan han kom hem. Sen gick vi och hälsade på lille Gaston med föräldrar på Debaser. Väldigt sött litet knyte som sov mest hela tiden.
  • I måndags tror jag inte att det hände så mycket mer utom att jag jobbade som vanligt.
  • I tisdags var jag på lillbibblan och lämnade över till den nya barnbibliotekarien där. Hon verkar bra. På kvällen var vi hos C&C för att planera semester. Biljetter till trancefestival i Ozora, Ungern inhandlades.
  • I onsdags (igår alltså) kom en byggare hit för att lägga puts i våra fönsterkarmar. Det har vart ett evigt tjat på honom. De bytte ju våra fönster ut mot gatan för några veckor sedan och då rev de ut hela fönsterkarmarna. Sen hörde den här mannen av sig genom att slänga en lapp i brevinkastet där det stod att vi skulle höra av oss så vi kunde bestämma en tid han skulle komma och fixa karmarna. Henrik ringde och de bestämde 14 juni men han tyckte att Henrik skulle ringa och påminna honom innan (?!). Det tyckte inte Henrik. Så då flyttade vi tillbaka alla möbler i de tre rummen så vi kunde vara där inne. Sen fick vi en ny lapp häromdagen, ungefär likadan som den första. När Henrik då ringde upp påstod han att han hade försökt men inte lyckats få tag på oss så nu kunde han nog inte komma och fixa förrän efter midsommar. "Ehh jo, vi har bestämt den 14 juni, och nu har jag sagt att jag ska vara hemma och jobba den här veckan bara för det så nu får du se till att komma", sa Henrik. Till slut sa han att han skulle komma den 15 juni, alltså igår. Det ska ta fyra dagar allt som allt. Tänk om han hade börjat i tisdags? Då hade han ju hunnit klart innan helgen. Nu måste vi bo i en jäkla byggarbetsplats hela helgen! Dessutom tar han frukostraster på typ 1,5 timme. Han kommer aldrig bli klar! Och sen ska de måla skiten också. Det får de göra fort för jag vill inte behöva möblera tillbaka allt för att sen behöva möblera bort det igen om ett par veckor.
  • Nu till något roligare. Vi köpte bil igår! Vi hade tänkt hyra en bil ett par veckor i sommar för att bila runt lite neråt Europa. Men när vi kollade priser kändes det så himla dyrt så då kollade vi upp lite billiga bilar på Blocket. Tänkte att man kan ju ha den nu i sommar och sen sälja den igen till hösten om man vill det. Hittade denna lilla röda skönhet från 1989. En tant som ville sälja bilen som hon haft sedan 1991. De hade ändå en bil till och nu när de var så gamla räckte det med en, tyckte de. Hur gulliga som helst. Hon blev nästan lite sentimental och ville krama om mig innan vi åkte. De tyckte vi verkade vara två rediga ungdomar. Det kändes fint. Vi var värdiga att få ta över bilen. Vi lyckades pruta ner priset från 7000 till 5000 dessutom. Och ni anar inte hur fin den är! Inte en repa, lacken blänker. Det enda var lite rost vid ena hjulet. Det känns som att den stått oanvänd i ett garage sedan 1991. Den ska heta Anna efter "Anna hade en vän med en bil". 
  • Idag är jag ledig. Eller arbetslös snarare. Kommer bli lite så nu i sommar. Alla på jobbet klagar på att de har fått så himla många infopass inbokade. För mig är det mycket färre. Och det betyder inte att jag har färre än de, det betyder att jag har haft många fler än de förut och nu har vi typ lika. Men eftersom jag slutat på lillbibblan blir det mindre jobbtid för mig. Har forfarande en del extrapass inbokade men inte så många. Men det kan ju vara skönt så här på sommaren. Skönt men fattigt.
  • Nu tror jag hantverkaren har gått och jag ska ta hand om min tvätt. 
Dagens låt:

Inga kommentarer: