2 juni 2011

Kristihimmelsfärdslov

Igår började det brinna i Lars datorskärm på jobbet. Han har sin plats bredvid mig och var inte där för tillfället. Helt plötsligt började det ryka som fan från ena hörnet av skärmen. Vi var tre stycken inne i rummet men bara jag såg det till en början så jag flög upp och skrek: "Lars dator brinner!" Tanja och Kerstin kom rusande och frågade vad vi skulle göra. "Vi måste dra ut sladdarna!" sa jag och försökte nå över mitt skrivbord men det gick inte. "Dra ut dem!" skrek jag. "Men vilka?" "Allihop!" Så Kerstin kröp under bordet och drog ut dem och då slutade det ryka men det luktade bränd plast/elektronik länge efteråt. Läskigt. Tur vi var där och att jag hade förmågan att beordra och att de hade förmågan att lyda. Tillsammans är vi starka!

Flexade ut tidigt för att ha lov. Kristihimmelsfärdslov. Fem dagars ledighet och jag har ingenting inplanerat. Ingenting! Det är så skönt. Inga måsten, bara spontanitet. Som igår när vi åkte till Köpenhamn. Det var nåt slags gatufest där, Distortion. Och så beställde vi in saft. De serverade den varm. Det var lite överraskande. När man beställer in ett glas saft så får man en rykande mugg i handen. Men det var gott. Flädersaft. Sen på vägen till stationen köpte jag en pannkaka. Tyckte han snålade med sylten men sen lyckades jag ändå få syltetøj överallt. På halsduken, på kavajen, i hela ansiktet och händerna. Det var kladdigt. Men gott. Mitt bankkort funkar inte i Danmark har jag märkt. Jag har inte kunnat ta ut nånting de senaste gångerna jag vart där. Så när jag gick in på internetbanken idag för att undersöka saken upptäckte jag att alla länder utom Sverige är spärrade. Det är ju bra men lite knäppt när man inte vet om det. 

Min lillasyster var på studentbal i måndags. Kolla så fin!

Och så här såg jag och min andra syster ut när vi var på bal.

Inga kommentarer: