26 september 2011

Klockrent

Hej! Idag var jag på hälsoundersökning som jobbet stod för. Det var ganska spännande. Har aldrig vart på nåt liknande. Man brukar ju bara använda sig av vården när man är sjuk. Och jag var verkligen inte sjuk, sa han. Mina värden, min vikt, längd, midjemått, hörsel, syn, kondition, allt var "klockrent". Inte perfekt kanske, men helt klart genomsnittligt. Jag blev förordad promenader, det var det enda. Min hjärna behövde det, sa han. Och det är nog sant. Jag vet att jag är dålig på att vara ute. Iallafall de nio månader om året som inte är sommar. På jobbet är jag inne, även på lunchen eftersom jag oftast har mat med mig. Sen går jag bara direkt till tåget och sen hem. Inte mycket luft där inte. Bibblan har väl inte världens bästa luftcirkulation heller. Särskilt inte kontoren.

Idag har jag haft bakjour. Då får man hoppa in om någon är sjuk, annars får man sitta vid sitt skrivbord hela dagen och slappa. Tyvärr så var en sjuk och han hade kvällspass så nu står jag i receptionen fast jag egentligen skulle slutat klockan 17. Men jag får ta sovmorgon en annan dag istället.

Nu kom en familj med tre barn och skulle låna böcker. Barnen bråkade om vem som skulle få bära böckerna hem, haha. Om några år kommer det bli tvärtom.

Tjugo minuter kvar nu, sen hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

så bra att allt var bra
(fick du en ok-stämpel i baken)
; )
a fdbivil

Kristin sa...

Nej men jag fick ett papper! :)