4 september 2011

Den mentala meritlistan

Jaha. Det var en mycket spännande natt vi hade. Vi ägnade tre timmar, mellan 01 och 04, åt att cykla runt i Malmös utkanter för att hitta till ett slags danstillställning. Vi hittade men då var det redan slut. Turligt nog var det faktiskt riktigt trevligt att cykla runt ändå. Temperaturen ute var väldigt behaglig. Carro och jag var väldigt nöjda och tillfreds med att bara cykla, de andra, not so much. Det var inte lika tillfredsställande att fastna i den skog av taggbuskar som råkade korsa vår väg en gång, till fots för tillfället. Men det var helt klart spännande! Bilden nedan är mitt enda bevis på att vi faktiskt var där, även om vi bara fick vända och cykla hem direkt igen. 
Gabbi var lite putt.

Men det var fint ultraviolett ljus och flummiga skynken.

Jag tycker denna händelse passar utmärkt på min mentala meritlista. Jag har en sådan nämligen. Har nog alltid haft men det är först på senare tid som jag har lyckats uttrycka den i ord. Allt som jag gör som inte är en del av vardagen, allt som utmärker sig från mitt dagliga liv, hamnar på den listan. Allt jag däremot inte gör, eller saker jag gör hela tiden, det försvinner bara ut i tomma intet, som om det aldrig hade hänt. Att inte göra något är som att inte finnas. Men allt som är värt att minnas, som jag kan ta fram när jag är gammal och tänka tillbaka på och glädjas åt är det. Allt behöver inte vara positiva händelser men det ska vara händelser man minns. Jag tror inte på att ångra saker. Det är ingen idé. Jag har självklart gjort saker jag ångrar, men de är inte många, och det mesta jag gör ångrar jag inte alls, så jag tycker det är bra att ha gjort saker, även om de kanske inte alltid känns så lyckade för tillfället.

Inga kommentarer: