21 februari 2012

Bloggförsök

Nu har jag försökt blogga i flera dagar utan att lyckas. Jag började i lördags men då kom Christian hem till oss och vi skulle äta så då fick jag avbryta. Och sen i söndags hade vi flyttat runt på min dator och jag nådde inte eluttaget så jag kunde använda den på sin gamla plats. Jag försökte flera gånger men det gick bara inte. Igår tog jag nya tag och lyckades till slut få i sladden men jag orkade inte blogga för det. Men nu! 

I fredags tyckte Carro att vi skulle ut och ta en dryck på Möllan. Sagt och gjort, vi gick till det där stället på Cleasgatan där de har ultraviolett ljus, där det även finns ett kulhål inne på toaletten. Baltazar heter det. När vi kom dit var det rätt tomt, men gissa om inte just Martin, Joel och Chrille satt där. Jo, det gjorde de. De skulle ha pubturné men det gick dåligt efter att de träffade oss. Sista halvtimmen gick vi till Azalee men Carro och jag kom aldrig längre än till baren innan de stängde. Efter lite irrande gick vi hem, var och en till sitt.

I lördags satt vi hemma här och tramsade med Google Maps. Ante och Joel (en annan Joel) var på Möllan på ett ställe som hette Jetzt men vi visste inte var det låg så vi slängde upp Google Maps på teven och traskade dit. På Google Maps var det jättefint sommarväder. Inte alls som här, här var det mörkt och regnigt. Vi märkte det sen när vi skulle till Möllan på riktigt. Inte alls lika trevligt. Men sällskapet var trevligt. Carro anslöt också. Och några andra. Och Jetzt var ett asahippt ställe där alla var asahippa. Men man hörde inte vad de sa för musiken var asahög.

Här är jag då, på Möllan, en lördagkväll i februari.

Vi tog en svängom till Christiania också, medan vi ändå höll på.

Inga kommentarer: