6 februari 2012

...and i'm head over heels

Har köpt biljetter till London nu. Carro och Christian bestämde sig för att de nog inte kunde följa med. Jag blev jättebesviken! Hade sett fram emot att fira min big threeO med dem. Hade till och med planerat in en särskild ritual som de skulle få närvara vid. Men nu blir det bara Henrik och jag. Och det är heller inte så illa. Vi ska nog få det himla fint! Och istället för att försöka hitta något någorlunda okej och billigt ställe så slängde jag till med ett femstjärningt hotell som ligger på Picadilly nära Hyde Park. Jag snodde pengar från bröllopskontot. Hemskt ledsen. Får se när det där giftermålet blir av. Bara tanken på det gör mig mycket stressad just nu. Det är inte kul och jag vill att det ska vara kul. För Henrik och mig alltså. 

Förut när vi var på Subban och köpte mat så tror jag att jag råkade vara oavsiktligt rasistisk. Vi skulle ha varsin kaka och då sa Henrik: Jag vill ha en vit och då fick han det. Och jag sa: Jag vill ha en färgglad, men då fick jag en brun! Jag ville ju ha den med non stop i. Jag menade liksom inte att den bruna var färgad. Men han verkade inte ta illa upp fastän han var lite brun själv. Istället fick vi två vita och två bruna för de skulle ändå stänga snart och slänga alltihop och när jag lite försiktigt påpekade att jag hade menat den tredje varianten så fick vi två såna också. Så nu har vi sex kakor hemma. Och jag kan inte äta en enda för jag har redan borstat tänderna. Hade helt glömt bort dem.

Inga kommentarer: