9 oktober 2011

Dag 9 – en låt du kan dansa till



Jag funderade länge över denna. Jag gillar ju att dansa till det mesta egentligen. Men så tänkte jag på när jag började dansa. På discon. I mellanstadiet. Eurodisco var väldigt inne då och jag var ett stort fan av denna genre (vid sidan av svensk trallpunk). DJ Bobo var stor och låten ovan var en favorit sommaren mellan sexan och sjuan. Sen slutade jag gilla eurodisco och lyssnade inte på det överhuvudtaget förrän mer än tio år senare när jag återupptäckte det en gång på Club 90's Deep. Fantastiskt! Året blev 1994 och jag var tolv igen! Så ibland (det händer inte så ofta nu mera) när jag är ensam hemma, särskilt när jag håller på och gör mig i ordning inför någon helgstrapats, så slänger jag igång lite eurodisco och släpper loss i lägenheten. 

Inga kommentarer: