16 februari 2011

Ensam kväll

Nyss höll jag på att dö. Jag halkade när jag skulle kliva i badkaret och mitt knä slog i kanten så hårt så hela benet nästan böjdes bakåt. Tur jag klarade mig undan med bara ett blåmärke och rena förskräckelsen. För jag kunde ju helt klart dött.

Henrik är inte hemma så jag har roat mig med ett nedladdat Top Model-avsnitt. Där fick veta ni min största last. Det är sant. Jag gillar Top Model. Jag vet inte varför egentligen för de flesta som är med är ju rätt töntiga, särskilt domarna och för att inte tala om Tyra, men jag gillar det ändå. Så det så. Fast i den här säsongen åker mina favoriter ut en efter en. Det är trist.

I måndags var det tydligen Alla hjärtans dag, hörde jag. Man kan säga att Henrik och jag firade med att han lagade mat lagom tills jag kom hem från jobbet eftersom jag jobbade kväll. Nu är det ju så att jag har drillat honom att laga mat nästan varje gång jag jobbar kväll så då kan vi säga att vi har Alla hjärtans dag här hemma varje gång jag jobbar kväll. Det är himla fint, tycker jag. Imorgon jobbar jag kväll igen, på min lilla filial. Det är väldigt lugnt och skönt där, händer nästan aldrig någonting. Bra kontrast mot stadsbibblan där det alltid ska hända något dramatiskt. Är det inte bränder på toaletterna så är det alkisar som skrämmer övriga låntagare och kissar ner stolar. Och just nu har vi nästan inga publika datorer kvar för de har blivit stulna. Vad är det för sätt va? Stjäla från folket! Det gillar vi inte.

Nedan har ni en video med El Guincho som Nina och jag var och såg på Debban i lördags. De var så energiska och glada. Väldigt dansant. Nu ska jag väl gå och lägga mig och läsa Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Har inte kommit så långt än men det är så bra språk! Det är så väldigt trevligt att läsa en bok med bra språk i dessa tider av det-är-för-dyrt-med-korrekturläsning-så-vi-hoppar-över-det-va-mentalitet. Har varit rätt trött den här veckan. Men imorgon har jag sovmorgon. Guten nacht alle faule leute.

Inga kommentarer: