10 februari 2011

Paranoia

MKB har installerat ett övervakningssystem hemma hos hos. De påstår att det är en termometer som ska mäta temperaturen över en längre tid så att vi ska få rätt temperatur. Men jag tycker vi har perfekt temperatur nu! Tänk om de då påstår att det är för varmt och sänker? För övrigt tror jag inte att det är en termometer. Jag tror det är ett övervakningssystem med avlyssning och luktregistrerare och gud vet vad. Det ser inte ut som en kamera, men man vet ju aldrig. Det går inga sladdar till den. Den bara sitter där på väggen och sänder. Jag tycker inte alls om den. Jag vill ta bort den. Och om det nu mot förmodan skulle vara bara en termometer, varför kan då inte vi också få se temperaturen?


Nedan: bonusbild på två katter som hade ett långt moment ensamma i köket efter söndagens strapatser.

Inga kommentarer: