21 oktober 2010

Mitt moderskepp

Moderskeppet har blivit stulet. Idag. Förövarna heter Malmö stad. Åh, jag blir så arg! Det är inte snällt att forsla bort folks cyklar bara för att de inte står i ett cykelställ. Alla cyklar får faktiskt inte plats i cykelställen vid Centralen. Eller jo, kanske längst ut på flotten, jag vet inte, jag är aldrig där. Problemet är att man inte vet vilka platser som är förbjudna eftersom tusentals andra ställer sina cyklar där. Så helt plötsligt när man kommer hem en regnig kväll, trött och hungrig med huvudvärk, så ser man att hälften av alla cyklar är spårlöst försvunna, inklusive Moderskeppet. Hade det inte varit smartare då att sätta upp tydliga skyltar några dagar i förväg så att alla som faktiskt använder sin cykel har chans att flytta på den? För det finns ju hundratals cyklar där som aldrig används, som folk bara lämnat vind för våg. Men nej, då blir det ju inget roligt överraskningsmoment. Vi måste förstås straffas för denna hemska förseelse att parkera cyklar på fel ställe och vi måste straffas hårt. Ingen efterräkning är egentligen hård nog.

Så nu måste jag bege mig till Ridspögatan 4 och betala 240 kronor för att få tillbaka min cykel, annars kommer den säljas. Problemet är att man bara kan hämta ut den måndagar och torsdagar 15-17. Hur ska jag någonsin hinna dit? På måndagar är jag hemma klockan 20 och på torsdagar klockan 18.30. Buhu, det här är ju jättejobbigt! Jag är ledsen nu.

Och sen att det härjar en ny laserman i Malmö är ju inte heller så jäkla kul. Mamma sms:ade mig nyss och sa att jag inte får gå ut.

Men snart snart snart kommer min Henrik hem. Då kommer allt kännas mycket bättre!

Inga kommentarer: