19 oktober 2010

Ensam hemma

Henrik är med jobbet på mässa i Älvsjö den här veckan. Det är tråkigt att vara ensam hemma. Idag har jag börjat virka på en poncho. Henrik har tjatat om en i flera år, så nu ska han få en. Tyvärr gjorde jag fel redan första varvet. När jag var klar med alla mönstergrupper var det massa luftmaskor kvar som jag inte vet var  jag ska göra av. Tror jag får börja om. Helst med en ny större virknål. Min blåa virknål är spårlöst försvunnen nämligen och den guldiga är så tunn. 

I övrigt tröstar jag mig med chokladglass och Desperata husfruar. Det har jag inte sett på två år men jag tycker jag hänger med rätt bra ändå. Susan har börjat städa lättklädd online, Gabi har fått reda på att hennes dotter blev bortbytt på BB och Tom har fått medicinsk marijuana mot sin depression. Annars är det mesta som vanligt.

Inga kommentarer: