20 oktober 2010

Klockor

I morse blev jag bönhörd. Det var hur konstigt som helst. Jag vaknade 10 min innan klockan skulle ringa, det vill säga 06.10. Jag ba: neeeeeej, jag vill inte gå upp, jag vill sooooova! Och så låtsades jag att jag sov medan jag väntade, och våndades, på att klockan skulle ringa. Och tiden gick. Och klockan ringde inte. Nu måste den väl ändå sätta igång! tänkte jag och kollade. Då var klockan i taket 06.19. EN ynka minut kvar. Åh, varför varför kollade jag? grämde jag mig och låtsades att en minut var jättelång tid. Och väntade. Och våndades. Men klockan ringde ändå inte. Då kollade jag igen. Den stod på 06.21. Nu måste ju något vara fel, tänkte jag då och tog upp mobben för att kolla där istället. Då var den bara 05.21! Förvirrningen var total. Vad fan är det här? Vilken klocka går rätt egentligen? Klockan i taket ska liksom ställas rätt med hjälp av någon radiosändning så då tänkte jag att jag kanske missat att ställa om mobilklockan inför vintertid, i flera dagar, för jag vet ju att det alltid sker på helgen. Men inte mitt i månaden väl? Och dessutom ställer man ju bak den på vintern, inte fram. Alla dessa logiska tankar hann jag tänka i min yrvakna hjärna. Sen gick jag upp och kollade alla andra klockor, och alla var 05 och inte 06, till och med TV:n. Så det var bara att inse att jag kunde sova en hel timme till! Wihoo! Tyvärr var jag helt uppstissad så det tog ett tag innan jag somnade och när jag vaknade när klockan ringde efter en timme var det precis samma ångest en gång till. Men den känslan när man får reda på att man får sova en hel timme till är obeskrivlig! Fantastiskt! Jag älskar att sova när man inte får sova!

Inga kommentarer: