15 oktober 2010

Augustidöden

Mamma klagade häromdagen för att jag aldrig skriver men jag orkar ju inte! Eller rättare sagt; efter allt jobbande prioriterar jag andra saker än att sitta framför datorn. Det kan gå dagar utan att jag ens sätter igång den. Det känns heltokigt. Men jag tänkte försöka mig på ett litet inlägg (eller ganska stort) idag innan jag somnar. Har jobbat sju dagar i rad och är lite matt. 

Allting med jobbet går iallafall bra. Det är kul att ha ett "riktigt" jobb. Jag har ju aldrig förut haft en fast anställning. Det känns fint. Med eget ansvar. Och möten. Jag har aldrig förut gått på möten. Och igår köpte jag in Bella och Gustav från Bokbörsen på helt eget initiativ. Min absoluta favoritbok alla kategorier. Finns ej att få tag i någonstans, bara som ljudbok. Men skam den som ger sig! I tisdags hade vi brandutbildning. Vi fick släcka eldar med brandfiltar och kolsyresläckare. Och förra fredagen umgicks jag med kollegor frivilligt på min fritid. Vi hade musikträff med tema: Döden. Det innebär att man väljer ut fem låtar var som man tycker handlar om döden på något sätt och så köper man mat någonstans och tar med hem till någon och så äter man och lyssnar på musiken och ibland får man förklara vad man menade. Vi var tio stycken så det tog lite tid. Min chef tyckte att vi nästa gång skulla ha tema: Låtar som innehåller ordet fuck. På min Winamp har jag sju låtar som har ordet fuck i titeln. Sen finns det ju massa fler som har ordet i texten men inte i titeln. 

Nedan är min dödenlista. Tyvärr fanns inte låt nummer 4; ProkofjevMontague & Capulet med på Grooveshark. Den är så fin! Medan ni lyssnar kan ni kolla på augustimobilbilderna som skulle åkt upp här för lääääängesen.


Utsikt från Henriks nya kontor.

Brus i parken.



MJ-freaks (klicka på bilden och förstora så ser ni bättre).



Likadana!

Gudrun i Tomelilla.

Ägget är löst som står inne i biblioteksfoajén i Tomelilla.

När jag var med i Ystads Allehanda.

Monkey business på stadens gator och torg.

En liten muuus som bodde i cykelstället.

En jätteläskig bröllopsnotis i Smålandsposten. Jag var helt övertygad om att det var ett 25-årsjubileum först.

På tågstationen i Växjö finns pärlkonst.

Ett lånekylskåp.

På Amiralsgatan vid konserthuset.

Kick-off på Fredriksdal med jobbet.

En botaniserande fransman.

En ilsk gås.

Gravida getter.

Gammelsvinet.

1 kommentar:

Gabriella sa...

massa fina bilder av alla dess slag :D jag norpar gärna parkbilden om det går för sig? kram