30 september 2010

Typiskt

När jag äntligen fick lust att blogga lite och lägga in lite mobilbilder så har såklart Blogspot bytt bildöverföringsmanick så det inte funkade! 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva istället. På jobbet går det bra. Fullt upp. Och det kommer bara bli mer och mer att göra. Förra veckan började jag på riktigt vikariera på filialen. Jag var ensam också. Det gick fint förutom ett par smärre missöden, som att jag råkade lunchstänga klockan 12 istället för 13 och att jag tyckte att en liten kille skulle ha böcker av Jan Guillou istället för Yu-gi-oh. Inte så lätt att höra vad de säger de där småttingarna när de mumlar nere i kragen.

Annars rullar det på. Jag beställde böcker idag för allra första gången. Det kändes lite sjukt att de låter lilla mig hushålla med sin budget sådär. Som om jag skulle ha någon koll på någonting när det gäller barn- och ungdomslitteratur. Vet ni nåt bra måste ni tipsa!

Och på stadsbibblan ska vi tippa nobelpristagare. Jag har bestämt mig för vilka tre jag ska gissa på. Det kostar 30 kronor för tre namn och om ingen gissar rätt köps det tårta för pengarna istället. Förra årets tårta (för ingen gissade rätt då) bjöds det på idag men då var jag ju inte där. Men Lars sa att han skulle lägga undan en bit till mig. Och så tyckte han att jag skulle engagera mig fackligt. Låter intressant!

Inga kommentarer: