2 september 2010

Hänt i veckan

Onsdag: Första arbetsdagen och även första dagen på tre månader som jag bar jeans. Nya jeans som jag fick av Henrik på vår shoppingrunda i lördags, men ändå jeans! Kändes hårt och instängt. Dagen i övrigt var också hård med två möten där jag fattade nada och massa introduktion och information och massa nya ansikten och namn som jag ska komma ihåg. Hjärnan var som gelé och jag gick och la mig vid 21.

Tisdag: Kickoff med jobbet på Fredriksdal i Helsingborg där vi fick göra olika aktiviteter som till exempel tillverka en egen vindsnurra, kolla på teater, lära oss ta sticklingar från växter och att krydda brännvin. 

Måndag: Förtidsröstningsutbildning. Kommer sätta mina nya kunskaper på prov på lördag då jag ska jobba som röstmottagare. Hur ska det gå?

Söndag: Utflykt till Vinslöv och Skånes största loppis på Vinslövs IP. Har nog aldrig sett så mycket skräp i hela mitt liv, men jag kom hem med en påse böcker för 20 kronor och Henrik köpte en käpp för en tia. Nu kan jag äntligen slippa det käpptjat som pågått det senaste året.

På tåget.



Vi passerade Eslöv.

Karamellkungarna satt bredvid oss.


I centrala Vinslöv.

Här kan man skaffa man och barn för en billig penning.

Vinslövs bibliotek.

Fina hus.


För den julintresserade.

För den bokintresserade.

Christian och Henrik med sina fynd.

En delad sallad på en av Vinslövs två pizzerior. Fantastisk sallad!

Böckerna.

Nöjda med dagen.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Jag betalade faktiskt 10.50 öre för käppen!

Kristin sa...

Men 50-öringen var ju frivillig!