5 september 2010

Härlig dag

Idag har jag haft en riktigt bra söndag. Vi tog en promenad bort till Emmaus och ÖB för att leta krukor. Vi kom hem med fyra krukor och en massa andra mer eller mindre meningsfulla saker. Som en vinterjacka till Henrik, ett vitt skärp till mig, en Deep Purple-vinyl, ett rött tidningsställ, en Yellow submarine-planch och lite annat smått och gott. 

På väg därifrån gick vi förbi min gamla Rasmusgata. Det var lite nostalgiskt fast huset där jag bodde var jättefräscht och ommålat i en fin gul nyans istället för den avgasförorenade smutsrosa färg det hade på min tid.   Det är nya hyresvärdar. Turligt nog, för de som bor där nu. Säga vad man vill om Södra Sofielund men det är ett väldigt levande område iallafall. Folk springer ute dygnet runt och de hänger i sina fönster och spanar dagarna i ända, närlivset har öppet till 24.00 och idag var både polisen och Maria Wetterstrand där. Inte tillsammans dock. Jag tror att Södra Sofielund med Sevedstorget som mittpunkt kommer bli nästa Möllan. När alla lägenheter på Möllan har blivit renoverade så bara rika har råd att bo där så kommer alla ungdomar, studenter och invandrare dra sig vidare. Då kommer Södra Sofielund bli asfett och inte som när jag bodde där och folk inte vågade komma hem till mig för de trodde att de skulle bli överfallna. 

Sen gick vi till Folkets park för att träffa Vlad men han var redan på väg hem till Göteborg. Istället hamnade vi på Röd söndag där bland andra Christian Kjellvander, Johan Johansson och Lars Demian spelade. Vädret var fantastiskt och vi fick tygkassar av Vänsterpartiet som passade perfekt till maten vi handlade sen. Tummen upp för varma och soliga septembersöndagar!

Eftersom jag varit så lat med bloggandet sista tiden så har jag heller inte orkat skriva om några av filmerna jag sett. Men nu har jag lagt upp ett gäng. Glöm inte kolla in!

Inga kommentarer: