1 mars 2012

En galen dag på biblioteket

Idag var dagen som vår databas slogs ihop med massa andra bibliotek. Jag tänker inte gå in på närmare vad det innebär för oss förutom en väldigt jäktig dag. Eller kanske några jäktiga veckor, det får vi se. Vi råkar ju vara det största biblioteket av alla, vilket kan innebära att vi får mest jobb och minst utdelning, men det får vi också se. Jag kanske låter lite negativ nu men jag är bara väldigt trött. Jag fick ta hand om den första plocklistan. Vi har aldrig haft sådana innan. En plocklista på ett bibliotek innebär ett utskrivet papper med en massa reserverade böcker som man ska springa runt och plocka ihop för att sedan skicka till respektive bibliotek. Jag kan säga att jag höll på i tre timmar och under den tiden minskade inte listan ens för den bara fylldes på hela tiden med nya reservationer. Och detta var bara första dagen! Känns ju inte som att det kommer minska med tiden. Ska bli rätt spännande att se hur det kommer funka, detta. 

Nog om det! Den här månaden har jag börjat skriva upp allt jag handlar för jag vill ha koll på vad jag gör med mina pengar. Sedan jag fick lön i måndags har jag betalat räkningar på sammanlagt 5646 kr. Sedan har jag handlat i kafét på jobbet för 36 kr. Och idag åt jag lunch ute för 79 kr. Så då har jag hittills handlat för 115 kr. Det är ju kanske inte så farligt. Men i helgen ska jag göra massa saker så då kommer det nog gå åt en del. Intressant!

Nu ska jag se klart Lyxfällan (passande, haha) och sen sova. Gonatt!

Inga kommentarer: