27 november 2011

Juletid

Vi började vår jul förra helgen med en tur till Vellingeblomman. Det var ganska hemskt. Har aldrig varit där förut och kommer nog aldrig åka dit igen. Jo, kanske någongång när det inte är jul. Jag gillar blommor mer än tomtar om man säger så.

 Tomteklubban! Här har vi en tomte jag gillar däremot! Hade glömt bort den men hittade den nu bland mobilbilderna. Fick den av Alex på jobbet.

 Här har vi Vellingeblomman. Underbart vackert, inte sant?

 De hade en åsna också.

Och ett groovy får.

Crazy chriztmaz. 

I fredags pyntade vi på jobbet:


Och igår kväll var jag hos Mia och bakade pepparkakshus. Eller jag bakade inte, men jag tittade på när de andra gjorde det och hjälpte till genom att servera glögg, äta deg och ge lite råd här och där. Mia skulle egentligen fött barn i fredags men så blev det inte.

Jag gosade med Mats-Mats också. Han blev jätteglad.



 Mias superkitchiga kolonistuga.

Tords bedårande fågelholk.

Idag åkte de och lämnade husen på julmässan på Malmöhusslott. De lär ju vinna.

Inga kommentarer: