22 mars 2011

Kanske världens tråkigaste dag

Sitter ensam på min lilla biblioteksfilial. Har haft en praoelev här tidigare idag. Vad fan ska man hitta på åt en sån när man knappt vet vad man ska hitta på åt sig själv? Dessutom har jag tydligen extremt svårt att säga åt folk vad de ska göra. Jag brukar ju för det mesta fixa allt själv. Är det något man borde lära sig eller? Att beordra folk på ett bra sätt? Eller är det en fin egenskap att inte kunna det? Undrar hur tråkigt han hade här, stackarn. Fast jag försökte faktiskt komma på saker men han verkade hellre sitta och läsa.

I helgen var min mamma och systrar på besök. I fredags gick vi på stan och letade balklänning åt Hanna. Hittade en till slut. Den var vit och svart och butiksinnehavaren lyckades även pracka på oss handskar och väska. Men det blev väldigt fint. I lördags åkte vi till Köpenhamn för en liten SPA-weekend som mamma bjöd på. Jag blev masserad av en fabiotyp! Det var nästan så att jag inte kunde låta bli att fnissa hysteriskt åt det. Hanna ville ta med sig Fabio hem sen, sa hon.

På söndagen när vi kommit hem igen hade jag barnkalas med våfflor och saft för Mia som fyllt 30 år. Hon rymde till USA på sin födelsedag så det fick bli ett litet kalas nu istället.

Sådär, nu måste jag stänga bibblan. Bilder från helgen kommer senare. Ha det!

Fabio!

Inga kommentarer: