25 november 2010

Svårt

Det är så svårt så svårt att ta steget ut och skriva när man haft ett så långt uppehåll. Det finns ju hundra saker jag vill berätta! Som att jag tagit hand om sexårsgrupper på min lilla biblioteksfilial idag. Och förra veckan hade jag föräldra/bebis-träff. I helgen fyllde morfar Lasse 80 år och vi åkte till Växjö för att fira. Vi har också börjat leta bröllopslokal, så om någon har något tips på något bra i centrala Malmö, så säg till för guds skull. Och jag har tagit bort film- och boksidorna här på bloggen för det är tillräckligt jobbigt att hinna skriva här alls. Men jag har sett massa bra film sista tiden. Ja, det har vart en bra filmperiod. Som Scott Pilgrim vs. the world, Den gode, den onde, den fule, Date night, A complete history of my sexual failures och så vidare. Sen har jag börjat läsa serier på tåget också. Har alltid haft problem med att läsa när jag reser men serier funkar faktiskt. Så har gått igenom Liv Strömquists alla serieböcker som är fantastiska och försöker nu hitta något som är lika bra. Tips emottages tacksamt. Finns mycket skit också nämligen och jag är nog ganska kräsen när det gäller serier. Har aldrig någonsin vart intresserad av serier, inte sedan jag prenumererade på Bamse iallafall. Det får inte vara för seriöst men inte heller för tramsigt. Liv Strömquists är perfekta för de är lärorika, seriösa och roliga på samma gång och behandlar intressanta ämnen som politik i allmänhet och feminism i synnerhet. Kan verkligen rekommenderas!



4 kommentarer:

J sa...

jag ÄLSKAR också Liv Strömquist, har önskat mig hennes senaste i julklapp av min mamma. Jag blir glad varje gång du skriver, och glad för att det verkar gå så fint för dig, jobb, och bröllopsfix. så himla trevligt!! har inga tips på bra lokaler dock..jag har alltid tänkt gifta mig i föräldrarnas sommarstuga typ. har dock hört att det går att gifta sig på olof palmes plats här brevid oss. hur mysigt det kan vara vet jag dock ej,

kram!

Martina sa...

Tangopalatset, där gifte sig en bekants bekant. Personal och tjofräs ingick

Lise sa...

Rune T. Kidde (dansk tecknare och författare) vill jag tipsa dig om. Tror det kan vara något för dig :-) http://runetkidde.dk/

Kristin sa...

Åh, vad roligt att folk svarar! Tack för tips och kommentarer! Ska kolla upp!