7 november 2010

Besvikelse

Det blev inget Ratatat igår. Vi kom dit strax efter 21 och då var det redan fullt och kön ringlade sig ända bort till Coop. Halva Malmö och alla öststater tillsammans hade bestämt sig för att sticka dit. Jag fattade aldrig när de blev så stora. Sist vi skulle se dem undrade folk om det var 80-talsbandet Ratata vi syftade på. Jag kunde inte riktigt acceptera faktum så jag stod kvar i kön en bra stund medan de andra gick tillbaka till förfesten hos Gabbi och Kvist. Jag var så arg! Jag tyckte att alla andra som var där, egentligen inte hade lika mycket rätt att vara där som jag. Och min vän chefskocken var inte alls sugen på att utnyttja sin makt och smuggla in mig. Så det var bara att ge upp och gå hem. 

Och idag är jag fortfarande febrig. Vi har vart på Ikea med Mia och köpt en gigantisk taklampa till sovrummet bland annat. Nu vill jag ha mat. Haj!

Inga kommentarer: