25 oktober 2012

Skit

Jaha, nu har jag läst på lite mer och kommit fram till att Urtekrams schampo ändå innehåller sulfater fast under det luriga namnet "försåpad kokosolja". Dessutom innehåller deras balsam cocoamidopropyl betaine som är en allergen syntetisk kemikalie. Det var ju synd. Jag fattar inte att jag inte kan få köpa sulfatfritt schampo om det är det jag vill ha, utan att bli lurad? Vad hände med den där valfriheten som är så poppis nu för tiden? Läser man den engelska innehållsförteckningen står det i och för sig att det innehåller sodium coco sulfate men när det finns en svensk innehållsförteckning så läser man ju den! Och sodium coco sulfate är i princip samma sak som sodium lauryl sulfate som är boven i själva schampodramat.

Så nästa gång får det bli ett helt annat märke. Jakten fortsätter!

5 kommentarer:

erikapik sa...

jag hade ett som heter Faith in nature. Kolla upp det.

Kristin sa...

Jag har det märktet som sminkborttagning. Det verkar okej!

Hanna W sa...

MacUrth eller Bently Organics kanske kan vara något? Dem ska jag prova när mitt schampo och balsam är slut.

Mandelolja som sminkborttagning - svinbilligt och riktigt bra!

Kristin sa...

Ska skriva upp dem på min lista!

Hanna W sa...

Nähä, nu fick jag hem Faith in Nature's schampo och balsam. cocoamidopropyl betaine i schampot, så det kan du hoppa över!