26 augusti 2011

Budapest

Sista etappen av resan. Min mobil hade fått något slags post-apokalyptiskt ångestsyndrom. Knapp två och tre samt nedåtpil vägrade funka. Det är svårare än vad man kan tro att använda mobilen då. Dessutom stängde den av sig själv helt oförhappandes alternativt vägrade stängas av. Den höll på så ända tills vi kom in i Tyskland. Den har i och för sig fortfarande inte hämtat sig helt. Ibland vägrar den göra de saker jag ber den om. Har börjat se mig om efter en ny faktiskt.

På söndagen när festivalen var slut åkte vi till Budapest för att vila upp oss lite. De andra vännerna tog flyget hem. Vi hade en bokning på City Centre Apartments för natten. En hel mindre lägenhet för bara ett par hundra kronor per natt! Varför är det inte så här? Överlag är det sjukt billigt i Ungern. Vi köpte frukost och färdkost för kanske 30 spänn. Samma saker i Sverige hade säkert gått på 150. 

Vi hann inte se så mycket av stan tyvärr. Vi gick bara runt lite i centrum.

Världens tystaste innergård.














På måndagsmorgonen åkte vi hem. Det tog två dygn. Ajö semester! Jag saknar dig jättemycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

er semester låter på många sätt urjobbig men på andra väldigt väldigt mysig och fin. Tror att jag snart också vill ha en semester i en stad, får se om ungen tycker det är en bra idé.
A(fd bivil)

Kristin sa...

Fast det enda som var jobbigt var att bilen gick sönder men nu i efterhand känns det som att det inte gjorde så mycket ändå. Det är ju sånt man får räkna med liksom.