17 juli 2011

Massa trams

Igår var min jobblördag. Det har vart jobbigt på tåget de senaste dagarna. Massa brats på väg till och från Båstad och nu i helgen dessutom Landskronafestivalen. Jag trodde inte man gick på Landskronafestivalen om man inte bodde i Landskrona, men tydligen. Sen har folk vart lite extra jobbiga på jobbet också, och vägrat gå hem och sådär. I fredags skulle vi som tur var ha After work, annars hade jag nog inte hunnit med tåget bara för att besökarna vägrade gå. "Jag ska bara sitta vid internet en sekund." Men klockan är redan över 17! Tänker de inte på att vi som jobbar där kanske inte vill hänga där på vår fritid? Och en fredagskväll dessutom. Idiotas!

Igår kväll kollade vi på Nina Kinert på Pildammsteatern. Det var fint. Har aldrig hört henne förut men det var trevligt. Lite mindre folk också än på Christian Kjellvander. Sen gick vi hem till oss och ritade och tog tramsbilder och kollade på Kill Bill 1 i Blu-ray. Carro och jag ville se tvåan också men då var klockan redan halv fyra så det får bli en annan dag. Det är nog mina absoluta favvofilmer faktiskt. De är helt perfekta. Finns inget som är fel i dem. 

Idag har Mia och jag klippt varandras hår. Det gick på ungefär sammanlagt fem minuter och det blev helt okej. Onödigt att betala flera hundra för det ju. Sen kom jag på att jag inte visste vilken dag vi måste flytta bilen för att det ska städas så jag ringde Henrik så fick han möta upp mig med bilnyckeln. Det var idag mellan 12 och 16 det skulle städas men det är ju söndag och då städas det väl inte? Är det någon som vet hur det funkar? Hoppar de över den här månaden då eller städar de en annan dag? Tänker inte få böter.

Bilder från igår kväll. Det är roligt att experimentera med långa slutartider.

Mitt konstverk.









Henriks längst upp till vänster. Min uppe i mitten. Carros nere till vänster. Christians till höger.

Inga kommentarer: