11 juli 2011

Semestertider

Jag tycker faktiskt det är rätt roligt att jobba när andra har semester. Det är så lugnt på bibblan och man hinner göra saker som man inte hinner annars. Och så kommer man närmare varandra när man inte är så många. Och så gillar jag när det är varmt, även om jag inte hinner vara utomhus så mycket. Det känns lite som fest på något sätt, som att något annorlunda och spännande ska hända. Jag skulle kunna ha det så här jämt tror jag. Jag vill att det ska vara sommar jämt. Jag skulle kunna tänka mig två veckors höst, en månads vinter, två veckors vår och resten sommar. Mer sommar åt folket!

Har inte orkat skriva något sedan Roskilde. Det var lite surrealistiskt att gå till jobbet dagen efter. Ena dagen vaknar man upp i ett tält, nästa ska man jobba. Gick runt i en liten bubbla halva veckan. 

Och igår badade jag för första gången i år. Det var skönt faktiskt. Men det var inte så varmt i luften när jag skulle upp. Och sen gick solen in i ett sånt där fjantigt tunt moln.

På kvällen var vi i Pildammsparken och kollade på Christian Kjellvander. Har egentligen inte hört så mycket av honom förut, men det var väldigt finstämt. Kändes extra vemodigt eftersom hans lillebror dog så nyligen. Han brukade stå här nere på stan och spela. Helt klart en av Malmös bästa gatumusikanter! Hade tänkt lägga upp en dagens låt när vi kom hem men så kollade vi på Cornelis och sen gick vi och la oss. Så det får bli den här dagens låt istället. Varsågoda!

Inga kommentarer: