19 juni 2012

Blandat MÖÖG

Någon har brutit sig in i vår biiiiiiiiiil!!!!! Buhuhu! Vilken ondska! Fast vad vi har märkt har de inte tagit något. Vilket nästan bara gör det ännu mer onödigt. Vad hade de väntat sig mer än en gammal bilstereo? Bilen är för fan från 1989! Trodde de att det skulle ligga 20 000 i kontanter där i eller vad? Trodde de att vi skulle ha en superavancerad stereo för 5000 spänn? Hela bilen kostade ju 5000 spänn! De slog sönder den lilla rutan som är i fönstret på förarsidan för att kunna ta sig in. Som jag sagt förut har jag väldigt svårt att förstå hur man kan ge sig på folk som uppenbart inte är speciellt rika. Om jag var kriminell skulle jag helt klart vara mer av Robin Hood-typen. Ta från de rika och ge till de fattiga liksom. Men nu är jag inte kriminell och det är väl tur det. Det verkar så himla jobbigt och tråkigt. Och töntigt.

I övrigt har jag haft lönesamtal. Det gick helt okej faktiskt. Jag tillhör "snedsitsarna", det vill säga vi som kom in på en väldigt låg ingångslön för att de var så fattiga just då och i år har de bestämt sig för att satsa på oss. Det tycker jag låter himla bra det. Fast vad det sen kommer betyda i summor har jag ingen aning om och får antagligen inte veta förrän i höst.

Och så har jag, faktiskt, tränat nu i fyra veckor, tre gånger per vecka, 45 minuter per gång. Styrketräning mest, med lite kondition som uppvärmning. Är så stolt! Ska bara se till att fortsätta också. Men det går rätt bra, bara man kommit in i det och vant sig vid att sticka iväg direkt efter jobbet. Ingen paus, ingen vila, ingen mat, bara gå direkt, medan man är uppe i varv. I och för sig brukar inte jag vara så värst uppe i varv efter att ha suttit på tåget i trekvart men iallafall mer än om jag satte mig hemma i soffan och hängde när jag kom hem. Då skulle det aldrig gå.

Inga kommentarer: