28 december 2011

Klapparna

Då var man tillbaka i vardagen igen då. Fast jag jobbar inte imorgon av någon anledning, men jag jobbade idag och ska jobba på fredag igen. Julen var lugn och odramatisk och gick lite för snabbt. På julafton åkte pappa och jag och hälsade på farmor på hemmet, sen hängde vi hos honom och kollade film och åt julgodis. På juldagen kom Petronella ner från Norrköping och hälsade på och jag fick åka och kolla på Hannas lägenhet för hon har precis flyttat hemifrån. Sen på kvällen kom Daniel och hämtade mig med sin bil och så åkte vi till Anna. Hon fick en grön ostkupa av mig som har stått hos mamma i ett år bara för att jag glömde den förra juldagen. Hon hade ett grönt fat hemma som passade som handen i handsken. Sen gick vi ut men det känns som att vi knappt hann dit innan sista bussen gick hem. Då träffade jag en gammal klasskamrat från typ lågstadiet som följde mig nästan hela vägen hem till mamma fastän hans föräldrar bodde liksom 90 grader åt ett annat håll. 

I julklapp fick jag massa bra saker så som en ny kattställning (i och med att den gamla brakade ihop), en gryta, koftor, raggsockor som mormor stickat, klänning, en röd polotröja, gröna mysiga sovrumsmattor och en ljusstake som morfar svarvat ihop. Av Henrik fick jag en ansiktsbehandling för det önskade jag mig. Jag har säkert glömt något... Nåja, här är en gif med lite utvalda grejer:


Och så en bonusbild på Petro med Sofie:


Och nu när det är över tänkte jag att det kanske kunde bli sommar? Vad sägs om den idén? Jag säger shoot! 

1 kommentar:

M-a sa...

Bästa iden jag har hört på länge! Kan du fixa :-)