21 december 2011

Gör något

Ibland (ganska ofta) tänker jag att jag vill göra något men jag vet aldrig vad för jag är ju bara en ensam person och vad spelar det för roll vad en ensam person gör? Det är jättedumt att tänka så, så då brukar jag tänka på vad jag skulle kunna göra. Jag kommer aldrig fram till något. Meningsfullt att skriva här på bloggen liksom, där tio personer kanske läser och åtta av dem tycker nog redan ungefär som jag. Men så tänkte jag att det måste ju ändå vara bättre att skriva här på bloggen för tio personer än att inte göra något alls. Så idag skulle jag vilja börja med att be er alla att kolla över era fonder (om ni har några), så att ni inte äger andelar i exempelvis African Oil (f.d. Lundin Oil). Det finns jättemånga vanliga svenska fonder som investerar i Lundin Petroleum. Svenska staten är faktiskt den största delägaren (bredvid Lundin själva) på grund av AP-fonderna (Allmänna Pensionsfonderna). Jag vill iallafall inte stödja folkmord (byar som bränns, övergrepp, fördrivning av civilbefolkningen mm). Vill ni? Nej, se då till att göra något åt det NU. Bara DU kan göra det. Du och jag. Om du tänker nu att du inte bryr dig så är du en ond människa som kommer hamna i helvetet.

Läs mer.

Inga kommentarer: