24 maj 2010

Pärlbröllop

I lördags var Henrik och jag med och firade en 30-årig bröllopsdag. Det var min styvpappas syster och hennes man, Annica och Erik. Vi blev bjudna på trerättersmiddag på Restaurang Sandra i Lund. Inte var dag man unnas sådan lyx. Fick träffa mina bonuskusiner också och det händer inte heller ofta. Jag har exempelvis inte träffat Helena sedan Emmabodafestivalen 2005, då vi råkade springa på varandra av en slump. 

Tyvärr glömde jag kameran så det blev inga bilder på kalaset. 

Idag blev jag uppringd av ett bibliotek där jag sökt jobb. Jag ska på intervju där den 4 juni. Tyvärr handlar det bara om en halvtidstjänst men det är ju bättre än inget. Jag måste säga att jag ångrar inte att jag ändrade hela mitt CV och struntade i vad jobbcoacherna och arbetsförmedlarna sa för nu har jag fått komma på två intervjuer på en månad. Man ska lita på sin egen instinkt. Kanske inte alltid men i mångt och mycket. Och man ska visa den man verkligen är och inte låtsas vara någon annan. Varför har jag inte kommit på det förut?

Inga kommentarer: